• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 691
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Det är 4 år kvar att betala på lånet. Om jag då betalar hela summan och min man betalar från sin skuldsanering får dom ju för mycket pengar? Då har jag betalt hans halva med väl? Usch va rörigt detta känns...

Jag förutsätter att swedbank anmäler fordan på ett vis så det framgår när dom tror den är fördigbetald.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Ah ok. Tack Lasseman!
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Idag dök det upp ett brev från Axactor till min man. Det är dom som tagit över hans skuld från BN. Det står Denuntiation som överskrift, vad menas med detta? Och varför skickar de ut detta nu efter inledande? Det är inte daterat men på räntan står det till och med dagen innan han fick inledande... Dom måste väl ha koll på hans inledande?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 691
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Det betyder att skulden nu är deras (axator)
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Konstigt för vi har fått ett sånt brev innan också. Jaja inget att oroa sig för då
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 131
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Konstigt för vi har fått ett sånt brev innan också. Jaja inget att oroa sig för då
Jag har också fått ett likadant, fastän jag fått ett tidigare, den gången utan räntesatsen angiven.
 

klarabella

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
3 Januari 2014
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
24
Poäng
92
Ja det blir nog bra.
Glöm inte att begära omprövning igen när karln fått inkomst på nytt.


Tack så jättemycket! Står att motparten begärt omprövning och vill häva skuldsaneringen.
Tänkte vara lika ärlig som vid utmätning och inledande. Skulle inte ljuga för en myndighet och dessutom inte när jag fått ny chans i livet. Bara tacksam.

Är det skusan som beslutar eller går allt då till tingsrätten? Är det enkelt att få avslag och förlora skuldsaneringen?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 691
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Tack så jättemycket! Står att motparten begärt omprövning och vill häva skuldsaneringen.
Tänkte vara lika ärlig som vid utmätning och inledande. Skulle inte ljuga för en myndighet och dessutom inte när jag fått ny chans i livet. Bara tacksam.

Är det skusan som beslutar eller går allt då till tingsrätten? Är det enkelt att få avslag och förlora skuldsaneringen?
Är det omprövning är det kfm som beslutar. Har för mig att 20-30% ändras ellee hävs vid omprövning
 

Gogs

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
2 Oktober 2017
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
19
Poäng
102
Har nu ansökt om skuldsanering och som jag förstått så kommer det ta lång tid innan jag får höra något.
- Är det en försvårande sak att jag inte har någon betalanmärkning och inte finns hos inkasso än? Har ju försökt betala mina skulder, dock bara lägsta summa som i princip inte sänker eller förkortar skulden eller tiden?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 691
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Har nu ansökt om skuldsanering och som jag förstått så kommer det ta lång tid innan jag får höra något.
- Är det en försvårande sak att jag inte har någon betalanmärkning och inte finns hos inkasso än? Har ju försökt betala mina skulder, dock bara lägsta summa som i princip inte sänker eller förkortar skulden eller tiden?
Det är inte så att man måste ha skulder hos inkasso eller kfm för att få skuldsanering, men det är inte så många som får det som inte fått skulder till kfm/inkasso. Skuldsaneringshandläggarna brukar också vilja se att kfm gjort klart minst en utredning, och det förutsätter att det finns skulder att utreda betalningsmöjligheterna kring
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp